Pages

Saturday, March 10, 2012

30-Day Song Challenge : Day 14

Le thème d'aujourd'hui est "une chanson que personne ne s'attend à ce que tu aimes". Soyons francs : celle-ci a été dure à trouver. Chaque fois que je dis "J'aime cette chanson-là!" ou "C'est la nouvelle chanson de tel groupe, ça? C'est vraiment bon!", peu importe l'artiste ou la chanson concernée, on me dévisage et on arque les sourcils avant de demander "Tu écoutes *ça*?".

 La plupart des gens de mon entourage assument que je n'écoute que de la musique intrumentale; j'aime ce genre de musique, mais je suis ouvert à plusieurs autres. Ils sont souvent très surpris si je dis que j'aime le dubstep ou qu'ils m'entendent chanter la chanson suivante, par exemple.

Today's theme is "a song no one would expect you to love.". Let me get this straight : this one was harder for me. Every time I say "Oh, I love this song!", or "Is this the new song from this band? It's really good!" about almost any song/band, I get some stares and arched eyebrows, followed by "You listen to *this*?". 

Most people assume that I only listen to instrumental music; while I do enjoy those styles, I love many other genres. So they're usually in for quite a surprise when I say that I enjoy dubstep, or they hear me singing along to the following song, for instance.

DAY 14 : Chop Suey - System of a Down

No comments:

Post a Comment